Стратегія розвитку ліцею №46 ім.В’ячеслава Чорновола ЛМР

Ліцей №46 ім.В’ячеслава Чорновола Львівської міської ради – це сучасний заклад освіти, який забезпечує якісну початкову, базову та повну середню освіту, формує гармонійну та успішну особистість шляхом розкриття її природних здібностей, розвитку потенціалу та життєвих компетентностей, організовує діяльність Ліцею на засадах корпоративної культури, яка передбачає усвідомлення системи цінностей, що сповідує колектив Ліцею, кожен член якого робить власний внесок у розвиток Ліцею та виконання місії та візії, створює умови для самореалізації кожного члена учнівського та педагогічного колективу. Ліцей передбачає поглиблене вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти та профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях.

Цінності ліцею:

  • досконалість у своїй справі: вчитися і вчити

  • успіх, повага та самоповага за рахунок особистої праці

  • усвідомлений патріотизм , прихильність духовним і культурним цінностям своєї країни

  • відповідальність, творче мислення, прагнення до постійного розвитку, висока моральність

  • здоровий спосіб життя

  • добре ім'я та честь ліцею - наша головна цінність, в основі якої лежить спільна праця вчителів, учнів та їх батьків

Місія ліцею — забезпечення сучасної освіти та цілісного розвитку та реалізації потенціалу у відповідності до індивідуальних та суспільних потреб

Візія ліцею — створити освітнє середовище, де цікаво вчитися й розвиватися та виховати випускників з українським серцем і сучасними навичками

Ліцей забезпечує:

  • збереження здоров’я учнів;

  • формування життєвих компетентностей;

  • створення багатовимірного освітнього простору, зорієнтованого на індивідуальний розвиток особистості через навчання і виховання;

  • рівний доступу учнів до якісної освіти;

  • виховання національно-свідомого громадянина України;

  • гармонійне поєднання освіти і виховання;

  • розвиток комунікативного середовища;

  • задоволення потреб сім’ї і суспільства в повноцінному фізичному, психологічному і освітньому розвитку учня;

  • підвищення рівня фахової майстерності педагогічних працівників шляхом

  • впровадження в освітній процес інноваційних технологій;

  • впровадження сучасних засобів навчання;

  • якісну профільну підготовку учнів з урахуванням освітніх потреб, кадрових можливостей, матеріальної і навчальної бази ліцею, соціокультурного і виробничого середовища, перспектив здобуття подальшої освіти;

  • впровадження сучасної інформаційної системи навчання, створення і розвиток комп'ютерно-зорієнтованого освітнього середовища;

  • конкурентноспроможність закладу освіти.


Основна мета – забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

  • вільне володіння державною мовою;

  • здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами;

  • математична компетентність;

  • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

  • інноваційність;

  • екологічна компетентність;

  • інформаційно-комунікаційна компетентність;

  • навчання впродовж життя;

  • громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

  • культурна компетентність;

  • підприємливість та фінансова грамотність;

  • інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

Основні завдання ліцею:

  • створення соціально-педагогічних та психологічних умов для навчання обдарованої молоді, залучення її до експериментальної та науково-дослідницької роботи;

  • виховання громадянина України;

  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів;

  • формування і розвиток творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

  • виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;

  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;

  • надання освіти, яка буде основою високої конкурентоспроможності випускників на світовому та національному ринках праці.

Реалізація завдань:

  • особистісний розвиток: формування конкурентоздатності, лідерства, успішності

  • освітньо-інтелектуальний розвиток: якісне предметне навчання понад державні стандарти за профілями: іноземні мови, математика

  • вивчення іноземних мов на комунікативному рівні та на рівні міжнародних сертифікатів (англійська поглиблено, німецька, польська, інші — як друга/третя іноземні мови)

  • запровадження «наскрізних ліній» НУШ

  • продовження реалізації Програми розвитку шахів

  • продовження реалізації Програми інтелектуальних ігор для учнів «Перегони інтелектуалів»

  • креативний художньо-естетичний розвиток

  • комплексний фізичний розвиток

  • сучасна ІТ-компетентність

  • створення рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

  • проведення диспутів, круглих столів, зустрічей з цікавими людьми

  • поповнення фонду бібліотеки необхідною навчально-методичною літературою (підручниками, робочими зошитами, словниками, методичними посібниками, журналами, газетами)

  • поєднання теоретичного навчального матеріалу з практичним його застосуванням та реальними умовами господарювання в Україні

  • співпраця з ЛДУ ім.І.Франка та Малою академією наук

  • участь в олімпіадах, турнірах, інтелектуальних іграх

  • проведення інтегрованих уроків, ігор, конкурсів, вікторин

  • лекційно-практичні форми навчання

  • вивченню ресурсів Інтернету з навчальних дисциплін.


План стратегічного розвитку ліцею спрямований на:


Виконання:

- Конституції України;

- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших законодавчих та підзаконних актів законодавства у сфері освіти і науки, рішень

(розпоряджень) засновника або уповноваженого ним органу, власних установчих документів.

Реалізацію:

- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників освітнього процесу;

- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;

Створення належних умов для:

- реалізації інтелектуальної творчої діяльності, спрямованої на одержання нових знань та пошук шляхів їх застування, основними видами якої є фундаментальні та прикладні наукові дослідження;

- реалізації наукової діяльності, спрямованої на одержання і використання нових знань для розв’язання технологічних, інженерних, економічних, соціальних та гуманітарних проблем;

- набуття знань щодо провадження інноваційної діяльності з метою подальшого провадження підприємництва та впровадження результатів наукової та науково- технічної діяльності;

- розвитку інноваційної культури;

- забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів;

- доступного та якісного освітнього середовища;

- рівного доступу до освіти талановитої молоді області, підтримки та розвитку обдарованих учнів;

- гуманних відносин в освітньому закладі;

- соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я учнів, формування здорового способу життя.

- необхідної матеріально-технічної бази;

Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу ліцею №46 ім.В’ячеслава Чорновола Львівської міської ради:

  • людиноцентризм;

  • верховенство права;

  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

  • науковий характер освіти;

  • цілісність і наступність системи освіти;

  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

  • відповідальність і підзвітність перед суспільством;

  • нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми;

  • фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;

  • гуманізм;

  • демократизм;

  • єдність навчання, виховання та розвитку;

  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь- якими ознаками;

  • формування громадянської культури та культури демократії;

  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

  • сприяння навчанню впродовж життя;

  • інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;

  • нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;

Діяльність ліцею базується на принципах незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, науковості, розвивального характеру навчання та його індивідуалізації, та передбачає:

1. Самостійність закладу у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довір'я між учасниками педагогічної діяльності.

2. Науковість та ефективність освітнього процесу на основі сучасних педагогічних досягнень.

3. Демократизм і гуманізм освітнього процесу.

4. Збереження, передачу, відновлення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти.

5. Раціональність та доцільність вибору форм і засобів освіти й виховання для задоволення духовних запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних можливостей, інтересів.

6. Забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров'я.

7. Створення чіткої інноваційної системи освіти.

8. Творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи ліцею.

9. Етичність стосунків усіх учасників навчально-виховного процесу.

Ключові переваги стратегії закладу:

1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.

2. Комплексний підхід до розбудови ліцею і розвитку учня.

3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат


Стратегічний план розвитку ліцею №46 ім.В’ячеслава Чорновола Львівської міської ради розрахований на 5 років і включає в себе:

І. Освітню та виховну складову.

II. Методичну складову.

III. Систему збереження та зміцнення здоров’я здобувачів освіти та учителів.

IV. Матеріально-технічну складову.

I. Освітня та виховна складова.

1. Освітня складова

1.1. Утвердження інноваційного навчання, націленого на:

- новий зміст освіти, заснований на формуванні компентентностей , потрібних для успішної самореалізації в суспільстві;

- орієнтацію на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;

- створення сучасного освітнього середовища в закладі, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для успішного навчання учнів;

- вдосконалення профільного навчання, забезпечення через профільність досягнення ліцеїстами необхідного рівня базової компетентності, успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху;

- забезпечення належної допрофільної підготовки здобувачів освіти;

- формування особистості, здатної вносити інноваційні зміни в існуючу культуру і середовище, успішно розв’язувати проблемні ситуації, які постають як перед окремою людиною так і перед суспільством;

- залучення ліцеїстів до активної навчально-пізнавальної діяльності, що характеризується інтенсивною багатосторонньою комунікацією суб’єктів діяльності, обміном інформацією, результатами діяльності учнів між собою і вчителем, участю здобувачів освіти у всеукраїнських та міжнародних заходах змагального характеру наукового напряму ( конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо);

- спонукання учнів до ініціативності, творчого підходу та активної позиції у всіх видах діяльності;

- здобування знань і вмінь, конструювання власного образу світу, формування ключових компетентностей самим учнем, що значно підвищує результативність освітнього процесу;

- становлення індивідуально-особистісної технології життєтворчості, орієнтація ліцеїстів на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність.

1.2. Модернізація змісту освіти відповідно до основних пріоритетів:

- особистісної та компетентнісної орієнтованості, спрямованості на гармонійний розвиток особистості, гуманітаризації та фундаменталізації змісту, його міжпредметної інтеграції, доступності, посилення діяльнісного і креативного складників змісту, його виховного потенціалу, зокрема в напрямі громадянського і національно-патріотичного виховання ліцеїстів;

- забезпечення роботи ліцею відповідно до вимог суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, закладу в цілому з виховно-розвиваючими можливостями і потребами сім’ї, громади, недержавних організацій;

- продовження виконання державного замовлення на освіту ліцеїстів в рамках Держстандарту в повному обсязі і високоякісно, забезпечення випускникам ліцею свободи вибору та широких перспектив у майбутньому;

- створення в ліцеї єдиного освітнього інформаційного центру;

- створення належних умов для організації науково-дослідницьких робіт учителів та учнів;

- розвиток комунікативних навичок ліцеїстів у володінні іноземними мовами;

- участь в міжнародних освітніх проектах та грантах;

- створення якісної системи психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти;

- забезпечення комплексної інформатизації навчального процесу, та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики;

- здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок;

- утвердження ліцею, як закладу, де основні зусилля спрямовуються на розвиток творчих здібностей та громадянської компетентності вихованців;

- продовження та вдосконалення в ліцеї проекту «Обдарована дитина»;

- налагодження мережевих взаємодій з іншими закладами, розвиток ліцею як відкритої освітньої системи.

2. Виховна складова

- формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта освітнього процесу;

- забезпечення роботи музеїв В’ячеслава Чорновола та Василя Сліпака з метою виховання патріотизму;

- розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в освітньому просторі;

- здійснення подальшого супроводу випускників ліцею з метою співпраці «випускник - ліцей»;

- виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології у освітньому процесі;

- виховання правової культури в умовах демократичного суспільства;

- продовження впровадження екологічної програми «Сортування сміття» з метою створення здорового простору навколишнього середовища;

- формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір;

- залучення юнаків і дівчат до вивчення культури, історії України, пропагування кращих здобутків національної спадщини, підтримку професійної та самодіяльної художньої творчості, діяльності творчих об'єднань, гуртків, організація екскурсій, зустрічей з цікавими людьми;

- проведення спортивних змагань, заходів військово-патріотичного виховання, спрямованих на утвердження здорового способу життя сучасної молоді;

- розвиток системи профорієнтаційної діяльності щодо подальшої самореалізації особистості у сучасному освітньому просторі;

- створення громадської організації «Батьківський форум» з метою реалізації формули партнерства «учитель – учень – батьки».

ІІ. Методична складова

- запровадження компетентнісно-орієнтованих методик, технологій навчання та оцінювання результатів навчання;

- створення інформаційно-освітнього середовища, яке враховує пізнавальні особливості учнів та їхні здібності, їх інтереси й освітні потреби;

- використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання;

- створення умов для поліпшення психолого-педагогічної, інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогів ліцею;

- стимулювання педагогів до особистого і професійного зростання;

- вивчення якості забезпечення освітнього процесу педагогічними кадрами, готових до роботи в нових умовах;

- створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів, оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями, втілення педагогіки партнерства;

- створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності, інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження інноваційного досвіду роботи;

- посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності навчального закладу;

ІІІ. Система збереження і зміцнення здоров’я здобувачів освіти та учителів

- забезпечення виконання освітньої програми «Здорова постава» з метою формування в учнів здорової постави та позитивного відношення до здоров’я;

- створення в ліцеї цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання;

- сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я;

- забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я;

- створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу;

- розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії ліцею, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.

IV. Матеріально-технічна складова

- забезпечення належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог;

- поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі ліцею;

- виконувати капітальні та поточні ремонти за новітніми технологіями, які передбачають тривалий гарантійний термін експлуатації;

- створити сприятливі та комфортні умови для організації освітнього процесу;

- забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженернотехнологічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності в ліцеї;

- залучати батьківську громадськість до складання плану соціально-економічного розвитку ліцею, щоквартально звітувати про його виконання;

- здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази ліцею.

Очікувані результати:

  • ліцей співпраці, уміння жити і працювати з тими, хто поруч

  • ліцей з позитивною атмосферою, емоційним комфортом та можливістю самореалізації кожного вчителя та учня

  • ліцей – плацдарм для впровадження інноваційних та передових технологій

  • ліцей – заклад освіти, націлений на майбутнє в єдиному освітньому просторі

  • наш випускник - успішний випускник, здатний правильно обрати професію, побудувати особисту кар’єру та власне життя.

Можливі ризики, пов’язані з реалізацією Стратегії розвитку:

Зміни у змісті освіти пов’язані із змінами політики в галузі освіти:

  • недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних напрямків Стратегії розвитку

  • зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків Стратегії розвитку

  • втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів

  • недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку ліцею.

Шляхи розв’язання:

  • внесення змін та доповнень до Стратегії розвитку

  • розробка та реалізація цільових програм

  • додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування

  • підвищення ступеня відкритості ліцею, висвітлення діяльності педагогічного колективу в ЗМІ, на сайті ліцею у формі звіту директора перед громадськістю.