Правила внутрішнього розпорядку для працівників

ліцею №46

ПРАВИЛА

внутрішнього розпорядку для працівників

ліцею №46 ім. В.Чорновола ЛМР

Розліл І. Основні обов’язки директора ліцею.

І. Директор ліцею зобов’язаний:

1.1. Забезпечити необхідні організаційні та економічні умови для проведення освітнього процесу на рівні державних стандартів якості освіти, для ефективної роботи педагогічних працівників ліцею відповідно до їхньої спеціалізації чи кваліфікації.

1.2. Визначати педагогічним працівникам робочі місця, своєчасно доводити до відома розклад занять, забезпечувати їх необхідними засобами роботи.

1.3. Удосконалювати освітній процес, впроваджувати в практику кращий досвід роботи, пропозиції педагогічних працівників, спрямовані на поліпшення роботи ліцею.

1.4. Укладати і розвивати угоди, контракти з педагогічними та іншими працівниками ліцею відповідно до чинного законодавства.

1.5. Доводити до відома вчителів у кінці навчального року (перед відпусткою) педагогічне навантаження на наступний навчальний рік.

1.6. Видавати заробітну плату працівникам ліцею у встановлені строки.

1.7. Надавати відпустки всім працівникам ліцею відповідно до графіка відпусток.

1.8. Забезпечувати умови техніки безпеки, виробничої санітарії, належне технічне обладнання всіх робочих місць, створювати здорові та безпечні умови праці, необхідні для виконання працівниками трудових обов’язків.

1.9. Дотримуватись чинного законодавства, активно використовувати засоби щодо вдосконалення управління, зміцнення договірної та трудової дисципліни.

1.10. Додержуватись умов колективного договору, чуйно ставитись до повсякденних потреб працівників ліцею.

1.11. Організувати харчування здобувачів освіти.

1.12. Своєчасно подавати центральним органам виконавчої влади встановлену статистичну звітність, а також інші необхідні відомості про роботу і стан освітнього процесу в ліцеї.

1.13. Забезпечити належне утримання приміщення, опалення, освітлення, вентиляції, обладнання, створювати належні умови для зберігання верхнього одягу працівників та здобувачів освіти ліцею.

1.14. В установленому порядку наказом директора ліцею на вчителів покладається класне керівництво, завідування навчальними кабінетами, організація трудового навчання чи інших освітніх функцій.

Розділ ІІ. Основні обов'язки працівників

І. Працівники ліцею зобов'язані:

1.1. Працювати чесно і сумлінно, строго виконувати обов'язки, покладені на них Статутом закладу освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, положеннями та посадовими інструкціями.

1.2. Дотримуватись дисципліни праці - основи порядку в ліцеї, вчасно приходити на роботу, дотримуватись встановленої тривалості робочого часу, максимально використовуючи його для творчого і ефективного виконання покладених на них обов’язків, утримуватися від дій, що заважають іншим працівникам виконувати свої трудові обов'язки.

1.3. Своєчасно і точно виконувати розпорядження адміністрації ліцею.

1.4. Прагнути до підвищення якості виконуваної роботи, не допускати упущень у ній, суворо дотримуватись виконавської дисципліни, постійно виявляти творчу ініціативу, спрямовану на досягнення високих результатів трудової дисципліни.

1.5. Дотримуватись вимог техніки безпеки й охорони праці, виробничої санітарії, гігієни, передбачених відповідними правилами, інструкціями і актами.

1.6. Дотримуватись протиепідемічних заходів на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19.

1.7. Бути завжди уважними до дітей, ввічливими з батьками здобувачів освіти та всіма членами колективу.

1.8. Систематично підвищувати свій ідейно-теоретичний, культурний і фаховий рівень, ділову кваліфікацію.

1.9. Бути прикладом гідної поведінки та високого морального обов'язку на роботі, в побуті й громадських місцях, дотримуватись правил співжиття.

1.10. Утримувати своє робоче місце в чистоті й порядку, дотримуватись встановленого порядку зберігання матеріальних цінностей і документів.

1.11. Берегти і зміцнювати майно ліцею (обладнання, інвентар, навчальні посібники і т.д.), економно витрачати матеріали, паливо і електроенергію, виховувати у здобувачів освіти бережливе ставлення до державного та особистого майна, сортувати сміття, після завершення занять закривати вікна.

1.12. Проходити в установленому порядку періодичні медичні огляди згідно з Інструкцією про проведення медичних оглядів. Обов'язки медичних працівників ліцею визначені відповідними інструкціями і положеннями.

1.13. Працівникам ліцею забороняється змінювати розклад уроків і графік роботи, відміняти, продовжувати або скорочувати тривалість уроків і перерв між ними, передоручати виконання трудових обов'язків.

1.14. Всім працівникам ліцею забороняється курити в приміщенні ліцею та на його території.

1.15. Учителям строго забороняється відпускати учнів з уроку під час заняття, виганяти учня з класу, посилати учнів за межі ліцею за батьками, навчальними посібниками тощо.

1.16. Забороняється проводити заходи (дискотеки, розваги і т.п.) з учнями без дозволу адміністрації.

1.17. Зовнішній вигляд педагогів та допоміжного персоналу – одна з умов ефективності освітнього процесу й допоміжної роботи та забезпечення дисципліни в ліцеї. Від зовнішнього вигляду залежить стиль стосунків педагогів та вихованців, виховання культури здобувачів освіти.

1.18. Зовнішній вигляд – зачіска, одяг, взуття, стан шкіри обличчя та рук – повинен спрацьовувати на цілі освітнього процесу.

1.19. Основні вимоги до зовнішнього вигляду педагогів і допоміжного персоналу: охайність, відповідність вимогам учительської моди.

ІІ. Педагогічні працівники ліцею повинні :

2.1. Забезпечувати умови для засвоєння здобувачами освіти навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог, сприяти розвиткові їх здібностей.

2.2. Особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: патріотизму, гуманізму, правди, справедливості, відданості, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості та інших доброчесностей.

2.3. Виховувати у здобувачів освіти повагу до батьків, жінок, старших людей, до культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, державного і соціального устрою, дбайливого ставлення до навколишнього середовища.

2.4. Готувати здобувачів освіти до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними і релігійними групами.

2.5. Дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учня.

2.6. Захищати здобувачів освіти від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, інших шкідливих звичок тощо.

2.7. Нести повну відповідальність за життя і здоров’я здобувачів освіти під час проведення уроків, позакласних заходів, про всі випадки травматизму негайно повідомляти адміністрацію ліцею.

2.8. Попереджувати до початку занять про свій невихід на роботу за будь-якої причини, для організації заміни уроків.

2.9. За розпорядженням адміністрації ліцею іти на заміну уроків. Відмова від заміни уроку без поважних причин дає підставу директору приймати до вчителя відповідне стягнення.

2.10. На всі заняття в освітньому процесі бути належно підготовленим (календарно-тематичне планування, план-конспект уроку).

2.11. При проведенні з учнями прибирання класів чи території ліцею, під час різних заходів, класний керівник повинен бути з учнями. Класний керівник відповідає за безпеку здобувачів освіти.

2.12. Після закінчення занять класні журнали повинні бути в учительській у відведеному місці. Класний керівник чи учитель-предметник може взяти (при потребі) класний журнал тільки з дозволу адміністрації ліцею.

2.13. Класний керівник відповідає за готовність класного приміщення до занять і забезпечує адміністрацію додатковим ключем від класної кімнати.

2.14. Чергування вчителя згідно графіку є обов’язковим і черговий несе повну відповідальність за поведінку здобувачів освіти, техніку безпеки під час перерви на його ділянці чергування.

2.15. Учитель не має права залишати учнів самих у класі під час занять.

2.16. Кожен учитель у визначений строк подає в навчальну частину календарне планування, виховні плани та інші плани роботи для затвердження і контролю. Без затвердження адміністрацією плани роботи вчителя не дійсні.

2.17. Педагогічні працівники проходять раз на 5 років курси підвищення кваліфікації та атестацію згідно з “Положенням про атестацію педагогічних кадрів”.

2.18. Сторонні особи можуть бути присутні під час уроків в класі тільки з дозволу директора або його заступників. Заходити до класу під час заняття дозволяється у виняткових випадках тільки директору ліцею та його заступникам.

2.19. Відповідно до підпункту 2 пункту 3 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» інформувати адміністрацію ліцею про отримання пенсіє, яка виплачується за віком.

Розділ ІІІ. Відповідальність за порушення трудової дисципліни.

  1. Порушення трудової дисципліни, тобто невиконання або неналежне виконання обов'язків з вини працівника, покладених на нього трудовим договором, Статутом закладу освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими інструкціями, тягне за собою застосування інших заходів, передбачених діючим законодавством.

  2. За порушення трудової дисципліни адміністрація ліцею застосовує такі дисциплінарні стягнення:

  • догана;

  • звільнення з роботи.

  1. За відсутність на роботі 3-х годин працівник ліцею може бути звільнений з роботи.

  2. Звільнення, як дисциплінарне стягнення, може бути застосоване відповідно до п.п. 3,4,7,8 ст. 40, ст. 41 Кодексу Законів про працю України.

  3. До застосування дисциплінарного стягнення адміністрація вимагає від порушника трудової дисципліни письмове пояснення. Складається відповідний акт.

  • Стягнення застосовується безпосередньо після виявлення провини, але не пізніше одного місяця від дня її виявлення, не рахуючи часу хвороби працівника або перебування його у відпустці.

  • Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше 6 місяців з дня вчинення проступку.

  • За кожне порушення трудової дисципліни накладається одне дисциплінарне стягнення.

  • Дисциплінарне стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку.

  • Якщо впродовж року з дня накладання дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення.

  1. Вчителі трудового навчання та фізичної культури організовано виводять учнів із заняття, призначають чергових для прибирання приміщення і відповідають за техніку безпеки, збереження здоров'я і життя здобувачів освіти.

  2. Вихователі ГПД починають роботу згідно встановленого режиму, організовано ведуть дітей на харчування, прогулянку і повністю відповідають за безпеку дітей.

Розділ IV. Робочий час і його використання.

  1. В ліцеї встановлено 5-тиденний робочий тиждень.

  2. Адміністрація залучає працівників до чергування в ліцеї за графіком, який затверджений директором та зберігається в учительській.

  3. Заняття в ліцеї розпочинаються в понеділок о 800 год. радіолінійкою та виконанням Державного Гімну України, з вівторка до п’ятниці - о 800 год. відповідно до розкладу навчальних занять.

  4. Черговий учитель зобов'язаний з'явитись на чергування на своїй визначеній ділянці за 15 хв. до початку занять в ліцеї, на кожній перерві, закінчує чергування через 15 хв. після закінчення занять.

  5. Учитель-предметник з’являється на уроки не пізніше як за 15 хв. до їх початку, за 5 хв. до початку уроку вчитель повинен знаходитись на робочому місці.

  6. Час осінніх, зимових і весняних канікул, а також час літніх канікул, що не збігається з черговою відпусткою, є робочим часом педагогічних працівників. У ці періоди адміністрація ліцею залучає педагогів до педагогічної і організаційної роботи в межах часу, що не перевищує їх навчального навантаження до початку канікул.

  7. У канікулярний час навчально-допоміжний і обслуговуючий персонал ліцею залучається до виконання господарських робіт, які не вимагають спеціальних знань (дрібний ремонт, праця на території ліцею, охорона ліцею та ін.) у межах установленого для них робочого часу.

  8. Загальні збори трудового колективу проводяться в міру потреби, але не рідше двох разів у рік.

  9. Засідання педагогічної ради проводиться, як правило, 2 рази на семестр.

  10. Загальні батьківські збори скликаються не рідше 2-х разів на рік, а класні - не рідше 4-х.

  11. Загальні збори трудового колективу, засідання педагогічної ради, заняття методичних об’єднань та навчальних циклів повинні тривати не більше 2-х год., батьківські збори - 1,5 год., збори здобувачів освіти - 1 год., заняття гуртків, секцій - 45 хв. - 1,5 год.

  12. Черговість надання щорічних відпусток встановлює адміністрація ліцею за погодженням з профспілковим комітетом, з урахуванням необхідності забезпечення нормальної роботи ліцею і сприятливих умов для відпочинку працівників. Відпустки педагогічним працівникам ліцею здебільшого надаються в період літніх канікул. Графік відпусток складається на кожний календарний рік не пізніше 10 травня і доводиться до відома всіх працівників.

  13. Початок роботи:

лаборанта – о 900 год.

секретаря - о 900 год;

бібліотекаря - о 900 год.,

педагога-організатора - о 900 год.,

медпрацівників - о 830 год.

  1. Щомісяця в кожні 1 і 3 середи проводиться інформаційна нарада всіх педагогічних працівників ліцею при директорі і явка вчителів є обов’язкова.

  2. Всі додаткові заняття проводяться з 1500 год., згідно розкладу.

Розділ V. Усунення від роботи.

  1. Усунення від роботи здійснює директор або завуч ліцею.

  2. Педагога може бути усунено від роботи, включаючи навчальні заняття, у випадку здійснення ним злочину або появи в ліцеї в нетверезому стані, застосування фізичного насильства до здобувачів освіти, у випадку травматизму учнів, в силу хворобливого стану, що робить недоцільним проведення занять.

  3. Проведення навчальних занять, що створюють загрозу життю та здоров’ю учнів, припиняється.

  4. Всі усунення від роботи оформляються наказом по ліцею.

Розділ VI. Заохочення за успіхи в роботі.

  1. За зразкове виконання своїх обов’язків, тривалу і бездоганну роботу, новаторство в праці й за інші досягнення в роботі, можуть застосовуватись заохочення передбачені Правилами внутрішнього розпорядку ліцею.

  2. За досягнення високих результатів у навчанні й вихованні вчителі представляються до нагородження державними нагородами, присвоєнню почесних звань, відзначення державними преміями, знаками, грамотами, іншими видами морального і матеріального заохочення.

  3. Працівникам, які успішно і сумлінно виконують свої трудові обов’язки надаються в першу чергу переваги і соціальні пільги в межах своїх повноважень і за рахунок власних коштів закладів освіти. Таким працівникам надається також перевага при просуванні на роботі і на педагогічне навантаження.

  4. Заохочення оголошуються в наказі (розпорядженні), доводяться до відома всього колективу ліцею і заносяться до трудової книжки працівника.

Правила внутрішнього розпорядку для працівників ліцею прийняті рішенням Педагогічної ради від 30 серпня 2021 р.

В.о.директора Р. Балаш